Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Húsos gombóc

2022. november 11. - Oliva receptjei

p1110066.JPG

Ez megint egy gyerekkori kedvenc ételem, serdülő kamaszként 10-12 darabot gond nélkül bevágtam belőle! Ma már 4 darabtól teljesen jóllakok.

A mennyiségek most négy főre szólnak.

Fél kilogramm kis kockára vágott sertéshúsból pörköltet főzök.

Közben elkészítem a krumplis tésztát, ami teljesen ugyanaz, mint amit szilvásgombóchoz is készítek, vagyis: megfőzök fél kg krumplit, összetöröm, hozzáadok egy tojást, és annyi lisztet, hogy rugalmas, lágy tésztát kapjak (kb. annyi lisztet felvesz, mint amennyi a krumpli volt, de sok múlik a krumpli liszttartalmától).

A tésztát kinyújtom, fél-egy cm vastagságúra, és kb. 6x6 cm-es négyzetekre vágom. Nekem így 4 sorban és 6 oszlopban 24 négyzetem lett. Minden tésztakocka közepére teszek egy kis húst (előtte a pörköltből kimerem és kicsit lecsepegtetem, hogy ne áztassa el a tésztát), majd gombócokat formálok.

A kész gombócokat forró, enyhén sós vízben kifőzőm (kb. 10 perc alatt).

A visszamaradt pörköltszaftot és kimaradó húst kevés tejföllel felmelegítem, és a kifőtt, lecsepegtetett gombócokat ide visszaszedem. Tálaláskor még teszek rá némi tejfölt.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1917976126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása