Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Lazacfelfújt

2022. november 11. - Oliva receptjei

p1110225.JPG

Ezt a felfújtat előre meg lehet sütni, és tálaláskor csak újramelegíteni kell, így megkönnyítheti a vendégvárós vagy ünnepi vacsorák előkészületeit.

Hozzávalók 6 adaghoz:
4 dkg vaj
2,5 dkg finomliszt
3 dl tej
8,5 dkg krémsajt (pl. Philadelphia)
2 evőkanál aprított kapor
3 nagy tojás
8,5 dkg lazac, kis darabokra vágva
fél citrom reszelt héja

valamint a tálaláshoz még tejföl és lazac.

A vajat, a lisztet és a tejet egy kis lábosban, kevergetve sűrűre összefőzöm (mint a besamelt). Hozzákeverem a sajtot, a kaprot, sóval és borssal ízesítem, majd félreteszem kicsit hűlni.
A sütőt előmelegítem 200 fokra. 6 felfújtformát kivajazok, és az aljára mindegyiknek teszek sütőpapírt is.
A masszába keverem a tojássárgáját, a lazacot és a citromhéjat, majd óvatosan a tojások fehérjéből vert kemény habot is, majd az előkészített formákba kanalazom.
Egy tepsibe teszem a formákat, majd a tepsibe annyi hideg vizet öntök, hogy a formáknak kb. feléig érjen.
Az előmelegített sütőben 15 percig sütöm, majd kiveszem, és teljesen kihűtöm. (Délelőtt elkészítettem, és este tálaltam, így addig a formákkal együtt hűtőbe tettem.)

Sütőpapírból kivágtam 6 db négyzetet, akkorát, hogy egy-egy felfújt elférjen rajta. A kihűlt felfújtakat óvatosan ezekre a sütőpapír-négyzetekre kiborítottam, sütőlapra tettem (a forma aljáról rátapadt sütőpapírt el kell dobni). A tetejükre 1-1 kanál tejfölt kentem.
200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöttem.
Friss lazacdarabokkal tálaltam.

A recept szerint kihűtéskor a felfújt összeeshet, de ez nem baj, mert a tálalás előtti sütéskor újra felpuffad. Nekem szinte csak leheletnyit esett össze, és tálaláskor is szépen megtartotta az alakját.
Forrás: GoodFood

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7117976298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása