Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Lazac fűszerkéregben, burgonyaágyon

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1120990.JPG

Rendkívül egyszerűen elkészíthető, mégis mutatós és finom fogás!

Hozzávalók négy személyre:
4 db lazacfilé (egyenként kb. 15 dekásak)
70-75 dkg krumpli
20 db garnélarák
2 dl tejszín
1 szelet rozskenyér v. egy nagy zsemle
1 tojás??
2 evőkanál méz
1 evőkanál aprított kapor
só, bors

A sütőt 190 fokra előmelegítettem.
A krumplit meghámoztam és szeletelőgéppel vékonyra vágtam, kb. 3 mm-es vastagságúra.
Egy tálba tettem, fűszereztem sóval, borssal, ráöntöttem a tejszínt és jól átforgattam, hogy a fűszer és a tejszín egyenletesen bevonja a krumpliszeleteket. Ezután az egészet egy tűzálló tálba terítettem.
A krumplit betettem a sütőbe (nem kell lefedni), hogy kissé elősüljön (kb. fél óra).
Közben a kenyérből morzsát készítettem (aprítógépben). A morzsához kevertem a mézet, a tejszínt és a kaprot, valamint pici sót, és az enyhén besózott halszeletek tetejére tettem, jól rányomkodtam:
p1120982.JPG
A sütőből kivettem a majdnem készre sült krumplit, rátettem szépen egymás mellé a lazacszeleteket és 10 percre visszatettem a sütőbe, de ekkor már csak kb. 170 fokra.
Ezután a garnélát is rápakoltam a halszeletekre és újabb 5 perc sütés után el is készült az étel.

p1120986.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8817981008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása