Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Töltött cukkinivirágok

2022. november 23. - Oliva receptjei

img_0728.JPG

Az olaszok nagyon szeretik a cukkinivirágot, szezonban a piacokon mindig kapható. Gyakran bundázva, bő olajban sütve készítik, de én most valami könnyebbet szerettem volna.
Persze magának a virágnak nincs nagyon jellegzetes íze, inkább jópofa és ötletes fogásnak tartom, mint különlegesen ízletes csemegének, de ha alkalom adódik rá (értsd: sikerül virághoz jutni), biztosan máskor is elkészítem.

Hozzávalók 6 virág megtöltéséhez:
1 kis fej hagyma, felaprítva
20 dkg cukkini, felszeletelve
5 dkg sonka
1 tojás
10 dkg mozzarella, kicsire aprítva
só, bors, olívaolaj
parmezánsajt a tetejére reszelni

Kevés olívaolajon megsütöm a hagymát, sonkát és cukkinit, majd botmixerrel pürésítem. Hozzákeverem a tojást és a mozzarellát, szükség szerint kis sót is (nekem nem kellett, elég sós volt a sonka).
Egy sütőtálat olívaolajjal kikenek, beleteszem a virágokat, óvatosan megtöltöm őket, a tetejükre parmezánt reszelek, és forró sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr4417985988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása