Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Vajas croissant

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1140816.JPG

Több recept szerint is sütöttem már croissant-t, de ez most nagyon ízlett: igazán finom, leveles, vajas lett.
Hozzávalók:
30 dkg rétesliszt (BFF55)
30 dkg fehér liszt (BL 55)
(de készíthető csak fehérlisztből is)
1 joghurt (125 grammos)
2 dl tej
2 tojás
1 csapott teáskanál só
4 evőkanál cukor
4 dkg friss élesztő
valamint 25 dkg hideg vaj
A hozzávalókat – a vaj kivételével – megdagasztom, és hűtőben pihentetem kb. másfél óráig.
Ezután a tésztát 7 cipóra osztottam, és mindegyiket vékonyan kisorodtam, kör alakúra.
A vajat almareszelőn lereszeltem, és gondolatban 6 adagra osztottam.
Ezután a tésztát és a vajat rétegzem: először egy tésztakorong, amin szép egyenletesen szétszórom a vajat. Ezután újra tészta és vaj; legfelülre már csak tészta kerül.
Ezután az egészet újra vékonyan kisodrom: fél centinél is vékonyabbra, majd 16 körcikkre vágom és kifli alakban feltekerem.
Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, és még fél óráig kelesztem: ezalatt szinte duplára kelnek, ezért nem szabad szorosan egymás mellé tenni őket.
Amikor megkelt, a tetejét tojással lekentem és 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5217981312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása