Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Foszlós fonott kalács

2022. november 21. - Oliva receptjei

image.jpeg

Sikerült egy finom kalácsreceptet kikísérletezni, aminek rendkívül könnyű, foszlós tésztája van. Elkészíteni is egyszerű, még az élesztőt sem kell felfuttatni.
Le is lehet fagyasztani – kipróbáltam -, szobahőmérsékleten felengedve ugyanolyan finom a tésztája, mint frissen.
Egy darabot félretettem pár napig, és azt tapasztaltam, hogy két nap után is puha volt. Szóval minden szempontból tökéletes!
50 dkg finom liszt
2 dkg élesztő
3 dl tejszín
1 tojás
6 dkg cukor
csipet só
valamint egy tojássárgája a kenéshez.
Az összes hozzávalót dagasztótálba tettem és géppel szép könnyű tésztát dagasztottam. Egy óráig hagytam kelni, majd három részre osztottam, hurkákat sodortam belőle és egyszerűen összefontam.
A tetejét tojással lekentem és 180 fokon kb. fél óra alatt megsütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr3917984266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása