Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Kenyérrudacskák

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1150785.JPG

Büfévacsorához, vendégvárónak nagyon finom. Frissen sülve még magában is jó elcsipegetni, főleg az ízesített változatot.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dkg friss élesztő
2,5 dl langyos víz
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
esetleg egy evőkanál olívaolaj.
Ízesítéshez: egy fej hagymát felaprítottam és kevés olajon megpároltam.
Ezen kívül készülhet még olívabogyóval vagy aszalt paradicsommal stb. is, de megszórhatjuk a kisodort rudacskákat sütés előtt magokkal.
Elkészítés:
Az élesztőt és a cukrot a langyos vízben elkevertem, és pár percig állni hagytam.
A lisztet és a sót dagasztótálba tettem, hozzáöntöttem az élesztős keveréket és egy kanál olívaolajat (ez elmaradhat). Dagasztógéppel néhány percig dolgoztam a tésztát, majd deszkán átgyúrtam. A tészta ilyenkor még elég szoros, leginkább a pizzatészta állagához hasonlít.
Ezután két cipóra osztottam: az egyikbe belegyúrtam a párolt hagymát, a másikat nem ízesítettem. Letakarva kb. háromnegyed óráig kelesztettem őket.
A megkelt tésztát átgyúrtam, tojásnyi darabokra vágtam és rudacskákat sodortam belőle. Kb. másfél cm átmérőjűek lettek. Sütőpapírral borított tepsire fektettem őket és még egy kicsit – kb. negyed órát – pihentettem, majd 230 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem. Nem kell nagyon barnára sütni, csak olyan világosabb színűre.
Készíthetünk vékonyabb rudacskákat is: ebben az esetben kisujjnyi vastagságúra sodorjuk és a sütési idő is kevesebb, öt-hat perc alatt kész.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr3117984032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása