Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Sajtos-oregánós zsemle

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1150773.JPG

Ezt a zsemlét annak ajánlom, aki nem szereti a keményebb, ropogós héjú zsemléket. A tészta is könnyű, lágy. Az oregánó ízlés szerint elhagyható vagy más zöldfűszerrel helyettesíthető.
Ebből a mennyiségből nekem 9 nagyméretű zsemlém lett, legközelebb inkább 12 részre osztom.

Hozzávalók:
70 dkg liszt – fele-fele arányban finomliszt és rétesliszt (BFF55)
5 dl langyos tej
5 dkg élesztő
5 dkg olvasztott vaj
10 dkg reszelt sajt (ebből picit félretettem a teteje megszórásához)
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
2 teáskanál szárított oregánó + 1 teáskanálnyi majd a tetejére
1 tojás a kenéshez
A tésztához nem kell külön felfuttatni az élesztőt. Az összes hozzávalót tálba tettem, megdagasztottam (a tészta nagyon lágy lesz, de úgy a jó), majd egy órán át kelesztettem.
Ezután a tésztát 9 részre osztottam, megformáztam a zsemléket és sütőpapírral borított tepsire tettem. A tetejét sajttal és oregánóval megszórtam és 180-190 fokos sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr517984030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása