Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Hot cross buns - angol húsvéti zsemlék

2022. november 22. - Oliva receptjei

p1190376.JPG

Gyakran nézegetek angol receptújságokat, weblapokat, és ezeken találkoztam már pár éve ezzel a tipikus húsvéti zsemlével. Mivel inkább a brióshoz hasonlít (édes), mint a szokványos zsemléhez, ezért mindig továbbléptem. Idén azonban úgy döntöttem, kipróbálom, és egyáltalán nem bántam meg! Finom lett, foszlós, és nem is túl édes: egy jó vajjal vagy dzsemmel megkenve éppen úgy ízlik, mint egy szelet finom sonkával.
A keresztény hagyományok szerint egyébként ezt a zsemlét a nagyhéten kell fogyasztani, húshagyó keddtől kezdődően.
Nem nagy kunszt elkészíteni, de több időt kell rászánni, mint a szokásos zsemlére, mert többször kell keleszteni. 
Hozzávalók 12 zsemléhez:

50 dkg kenyérliszt
3 dl tej
5 dkg olvasztott vaj
2,5 dkg friss élesztő (vagy egy 7 grammos csomag porélesztő)
7 dkg cukor
1 tojás
1 teáskanál só
5 dkg mazsola
5 dkg kandírozott citrushéj, apróra vágva
1 késhegynyi őrölt fahéj
1 késhegynyi őrölt gyömbér
1 narancs reszelt héja
A keresztekhez: 7 dkg liszt, 7 evőkanál víz
A kenéshez: 1 evőkanál baracklekvár
1. A tejet meglangyosítom, beleteszem a cukrot és az élesztőt, meleg helyen felfuttatom.
2. A lisztet, olvasztott vajat, sót, felvert tojást és a felfuttatott élesztőt a robotgép dagasztótáljába teszem, és alaposan megdagasztom. Kissé ragacsosabb lesz a tészta, mint amikor kenyeret készítek.
3. A tálat letakarom, és 1 óráig kelesztem, majd beleteszem a mazsolát, kandírozott gyümölcsöt, fahéjat, gyömbért és a narancs reszelt héját. Kézzel néhány mozdulattal beledolgozom, majd további egy órát kelesztem.
4. A megkelt tésztát lisztezett felületre borítom, és 12 részre osztom (ha nagyobb zsemléket szeretnék, akkor 9 részre osztom); zsemléket formázok és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Újabb egy óráig pihentetem, a duplájára fognak nőni. (35 fokos kelesztőfiókban 30 perc is elég.)
5. Közben összekeverem a lisztet a vízzel, egy zacskóba töltöm, és levágom a sarkát: csak egy pici lyuk legyen. A megkelt zsemlékre kereszt alakban rányomom a lisztes keveréket.
6. 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt szép barnára sütöm őket, de a hőmérsékletet 15 perc után 180 fokra visszavettem.
7. A baracklekvárt kevés vízzel felmelegítem, majd vékonyan átkenem a frissen sült zsemlék tetejét.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6417985096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása