Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Buffalo csirkeszárny kéksajtos mártogatóssal

2022. november 23. - Oliva receptjei

buffalo.JPG

Nem gyakran szoktam olajban sült ételeket készíteni, de ezt a receptet mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Hagyományos étolaj helyett kókuszzsírt használtam, így egészségesebb.
A recept érdekessége, hogy a szárnyakat sütés után meg kell fürdetni a szószban, így kapja meg a végső ízét.
Nagyon jól passzol hozzá a kéksajtos mártogatós vagy az amerikai káposztasaláta.
Megéri kipróbálni, nagyon finom, nem véletlenül kedvelt recept világszerte.

A csirke fűszerezéséhez:
só, zellersó, őrölt pirospaprika, liszt

A szószhoz:
5 dkg vaj
1 evőkanál csípőspaprika-szósz (hot sauce), de ha csípősen szereted, több is lehet
2 evőkanál fehérborecet
4 evőkanál méz

A mártogatóshoz:
1,5 dl tej
1,5 dl tejszín
10 dkg kéksajt
csipet fokhagymasó


A szárnyakat fűszerezem sóval, zellersóval és kevés pirospaprikával. Megforgatom lisztben (én réteslisztet használtam, így ropogósabb lesz), majd közepesen forró kókuszzsírban megsütöttem őket: oldalanként 8-10 perc sütési idő kell, attól függően, hogy milyen vastag a hús.

Közben a szósz hozzávalóit egy kis serpenyőben összeolvasztottam, és a kész szárnyakra csorgattam, és alaposan összeforgattam.

A mártogatóshoz egy villával összetörtem a sajtot és elkevertem a többi hozzávalóval.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr117986012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása