Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Császárzsemle

2022. december 02. - Oliva receptjei

065d844e-7cc7-44bd-ad79-15717998bdca_1.jpg

Hozzávalók:
70 dkg liszt (én 1/3-2/3 arányban használtam teljes kiőrlésű lisztet és finomlisztet)
2,2 dl langyos tej
1 teáskanál cukor
3 dkg élesztő
2,5 dl langyos víz
2 teáskanál só
5 dkg vaj
a tetejére szezámmag.
Az élesztőt a cukorral együtt a tejben elkeverem (nem szükséges felfuttatni).
Közben a lisztet és a sót dagasztótálba teszem, hozzáöntöm az élesztős tejet és a vizet. Elkezdem dagasztani, és mikor a tészta már összeállt, hozzádagasztom a vajat is, majd szép simára kidolgozom, és lefedve 45 percig pihentetem.
Ezután a tésztát 10 részre osztom, gombócokat formázok belőle és további 15 percig pihentetem.
A gombócokat hosszú vékony hurkaformára sodrom, megformázom a császárzsemlét: a tésztaszál közepére laza csomót kötök, a kilógó tésztaszál egyik végét alulról, másikat felülről a csomó közepébe dugom. A zsemlék tetejét vízzel megkenem, szezámmaggal megszórom és további 30 percig pihentetem.
200 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöm. (Kenyérsütő programot használtam, ami a sütés elején gőzt adagol a sütőtérbe; ennek hiányában egy tepsiben kevés vizet lehet tenni a sütő aljára, hogy némi gőz képződjön).

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6317992984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása