Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Medvehagymás kenyér

2022. december 02. - Oliva receptjei

img_6822.jpeg

Készíthető sima lisztből (BL 55) vagy kenyérlisztből is. Én most fele-fele arányban használtam kenyérlisztet és fehér tönkölylisztet. A medvehagyma is ízlés szerint adagolható, azért túl sokat nem érdemes beletenni, mert nagyon erős fokhagymás íze lesz a kenyérnek. Nekem az összevágott medvehagymám mennyisége 3 csapott evőkanálnyi volt.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
2 teáskanál só
1 csapott evőkanál cukor
fél dl olívaolaj
3 dl langyos víz
1 csomag aprított medvehagyma
A lisztet elkevertem a sóval és a cukorral. A tetejére morzsoltam az élesztőt, hozzáöntöttem az olajat és a vizet. Dagasztógéppel elkezdem kidolgozni. Amikor már összeállt a tészta, rászórtam a medvehagymát és teljesen kidolgoztam a tésztát. Egy óráig kelesztettem, majd cipót formáztam belőle és még 20 percig pihentettem. 200 fokon 15 percig sütöttem, majd 180 fokra csökkentettem a hőmérsékletet és készre sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8717993018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása