Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Szendvicskenyér egyszerűen

2022. december 02. - Oliva receptjei

img_6660.JPG

Ezt a receptet akkor szoktam használni, amikor sem tejet, sem vajat nem szeretnék a kenyértésztába dagasztani. Másrészt viszont pici előretervezést igényel, mert előző este egy alaptésztát össze kell keverni a másnapi sütéshez.

1.lépés:
180 gramm búzaréteslisztet
2 dl langyos vizet és
5 gramm élesztőt
dagasztótálban lazán simára keverek és egy konyharuhával letakarva a konyhapulton pihentetem legalább 12 órát. (Én általában este összekeverem és másnap reggel sütök.)
2.lépés:
Az előző nap összekevert tésztához kimérek:
80 gramm réteslisztet
370 gramm teljes kiőrlésű búzalisztet (de sima BL 55 liszttel is lehet)
15 gramm élesztőt
2 teáskanál sót
2,2 dl langyos vizet.
Jól kidagasztom, majd letakarva 45 percig pihentetem. Közben előkészítek két hosszúkás kenyérsütő formát. A megkelt tésztát kettéosztom, formázom és a formába téve még 30 percig pihentetem. 180 fokos sütőben kb. 40-45 perc alatt megsül. Én kenyérsütő programon sütöm, ennek hiányában egy kis vizet tegyetek a sütőbe, hogy legyen egy kis gőz a sütéshez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7417993004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása