Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Lazac tigrisrákkal, zöldségszalmával és sáfrányos mártással

2022. november 09. - Oliva receptjei

p1090057.JPG

Az előkészítés, zöldségaprítás tovább tartott, mint az elkészítés. A mártás nagyon finom, pikáns ízű; először furcsállottam, hogy grammban vannak megadva a mennyiségek (főleg a folyadékoknál), de aztán rádobtam a serpenyőt a mérlegre, és csak szórtam bele a hozzávalókat, egyszerűbb is volt, mint decilitereket méricskélni.

Hozzávalók 2 főre:

2 lazacszelet
10 darab tigrisrák 
fél deci olívaolaj,
1-1 csokor friss petrezselyem és bazsalikom,
frissen őrölt fehér bors,

zöldségszalmához:
7 dkg szárzeller,
7 dkg kaliforniai paprika,
7 dkg póréhagyma,
7 dkg sárgarépa

mártás:
100 g tejszín,
4 g cukor,
10 g fehérbor,
1 g só,
1 evőkanál halszósz
10 g lime-lé,
1 g bors,
100 g húslé,
1 g sáfrány

1 teáskanál keményítő.

 A mártás hozzávalóit – a keményítő kivételével – összeforraltam, majd kevés hideg vízben feloldott keményítővel besűrítettem. Tálalásig melegen tartom.

A zöldségeket forró olajra dobtam, és 4-5 perc alatt kevergetve megpirítottam. Tálalásig melegen tartom.

A petrezselymet és bazsalikomot felaprítottam, és az olívaolajba kevertem. A rákokat nyársra húztam.  A lazacszeleteket enyhén sóztam és borsoztam, majd forró serpenyőbe tettem, a ráknyárssal együtt. Megkentem a zöldfűszeres olajjal, majd 3-4 perc után megfordítottam és a másik oldalán is 3-4 perc alatt készre sütöttem.

(Forrás: Konyhaművészet)

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5317974330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása