Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Szusi

2022. november 09. - Oliva receptjei

 A szusi készítését hosszú ideig tanulják japánban a szakácsok. Egyszerű változattal azonban otthon is érdemes megpróbálkozni. Én maki-tekercseket szoktam készíteni, ha nem jutok jó minőségű nyers halhoz, akkor más egyéb tölteléket: rákhúst, avokádot, uborkát, tojásomlettet, füstölt lazacot stb. használok. Ezeket hosszú, vékony szeletekre vágom.

A rizsről: csak szusirizsből lehet igazán jó szusit készíteni, a hazánkban köretként megszokott hosszú szemű fajtával szerintem még próbálkozni sem érdemes.

 A rizst így készítem:

2 bögrényi szusirizst tésztaszűrőbe teszek, és folyó víz alatt alaposan átöblítem. Akkor jó, ha a lecsöpögő víz már áttetsző.

Lábosba teszem, felöntöm 2 bögrényi hideg vízzel, és fél óráig állni hagyom.

Ezután tűzhelyre téve felforralom, majd még 1 percig forralom, utána lassú tűzön 20 percig főzöm. Leveszem a tűzről és pihentetem még 10 percig, majd tálba szedem.

Ezalatt összekeverek 2-3 evőkanálnyi cukrot fél deci rizsecettel és egy teáskanál sóval, majd ezt a keveréket a rizshez öntöm, elkeverem, és hagyom kihűlni.

A norilapot* (szárított algalap) kb. fél cm vastagon a rizzsel beborítom, közepébe teszem a tölteléket, szorosan felcsavarom, és éles késsel szeletelem.

 Savanyított gyömbérrel, wasabival és szójaszósszal tálalom.

 (*A norilapokat töltés előtt száraz teflonserpenyőben picit megpirítom. A feltekeréshez nagy segítség egy bambuszpálcikákból fűzött lap.)

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr517974152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása