Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Ázsiai tésztabatyu - Gyoza

2024. március 20. - Oliva receptjei

img_0446.jpg

Régóta szerettem volna ezt az ételt elkészíteni, de a batyu speciális formázása mindig visszatartott. Aztán végül is rászántam magam, és nem is volt olyan nehéz, mint azt a videók alapján gondoltam, szerintem elsőre is egész szépre sikerültek. Gyakorlat híján persze kissé ugyan időigényes volt, de nem vészes, szerintem bátran vágjatok bele! A leírás bonyolultabb, mint az elkészítés. Most egy húsmentes tölteléket választottam, de biztosan ki fogom próbálni másfajta töltelékkel is. Ebből a mennyiségből 14 db lett.

 Hozzávalók a tésztához:

30 dkg finomliszt

2,1 dl forró víz

1 csipet só.

 A töltelékhez:

25 dkg gomba

1 hüvelykujjnyi gyömbér

2 tojás

2 szál újhagyma

2 evőkanál szójaszósz.

A tálaláshoz: szójaszósz és szezámmag.

 A tésztához a lisztet és a sót egy tálban elkeverem. Hozzáöntöm a forró vizet és villával elkeverem, hogy nagyjából összeálljon, majd gyúródeszkára borítva sima tésztává gyúrom (a forró víz miatt használok villát). Kétfelé osztom a tésztát, és egy nejlonzacskóba téve pihentetem 20-30 percig.

 Közben elkészítem a tölteléket: a két tojást felverem, majd teflonserpenyőben egy kevés olajon megsütöm, mint a palacsintát (mindkét oldalát megsütöm).

Vágódeszkára csúsztatom, és apróra darabolom.

Szintén apró kockákra vágom a gombát, a hagymát és a gyömbért is (lehet aprítógépben is, de ne legyen túl pépes). Az összes aprított hozzávalót összekeverem és meglocsolom szójaszósszal.

 A pihentetett tésztacipókat kb. 3-4 cm átmérőjű, egyforma vastagságú rudakká sodrom, majd éles késsel mindegyiket 7 darabra vágom. Az így kapott korongokat lisztezett felületen kb. 10-12 cm átmérőjű körökké sodrom, a vastagsága kb. 1-2 mm.

Elosztom rajtuk a tölteléket úgy, hogy a töltelék a kör közepén legyen kiterítve, a szélén körben 1 cm szabadon maradjon. Akinek nincs kedve a speciális formázáshoz, csak simán hajtsa félbe és ragassza jól össze a széleit, de aki szeretné, az alábbi videó alapján hajtogassa meg (ha nem elérhető a videó, a youtube-on például a „gyoza folding” keresőszó beírásával lehet találni segítséget):

Formázás videó

  Ezután jön a párolás: egy nagyobb teflonserpenyőt érdemes hozzá használni, aminek van fedője is.

A serpenyőbe 1-2 kanál étolajat öntöttem, felforrósítottam és a sima felükkel lefelé betettem a batyukat. Kb. 3 percig sütöttem, amíg aranybarna lett az aljuk (Nem maximum hőfokon sütöttem, de a közepesnél azért erősebben, nálam a 14 fokozatú főzőlapon a 11-es elég volt.) Amikor szépen megsült az alja, ráöntöttem 0,8 dl vizet, lefedtem és kb. 10-12 perc alatt megpároltam. A pároláshoz még egy kicsit visszavettem a hőfokot (én 8-asra), és mire a víz „eltűnt” a serpenyőből, a batyuk is készre párolódtak.

 Tálaláskor szezámmaggal kevert szójaszószt adtam mellé mártogatósnak.

Főzés előtt a töltött batyuk:

img_0445.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6918358905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása