Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Paradicsomos pesto-s tészta

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1140881.JPG

Minap fél szemmel néztem a tévében egy olasz főzőműsort, és annyira megragadott ennek a recept egyszerűsége és a kész étel látványa, hogy már másnapra el is készítettem vacsorára. Nem csalódtam, nagyon finom ez a tészta!

Hozzávalók:
20 dkg tészta (én most cavatelli-t használtam)
2 szál újhagyma, felaprítva
6 paradicsom, kimagozva és kis kockákra vágva
1 dl száraz fehérbor
2 evőkanál bazsalikomos pesto*
2 maréknyi garnéla
só, bors
olívaolaj, vaj
*A pesto készítése: 1 evőkanálnyi fenyőmagot szárazon, serpenyőben kicsit megpirítottam.
A kihűlt magokat 1 gerezd fokhagymával, 10 nagy bazsalikomlevéllel, 2-3 evőkanál olívaolajjal és 1-2 evőkanálnyi reszelt parmezánnal összepürésítek (én mozsárban szoktam, de lehet botmixerrel is).
Nagyobb adag is készíthető, hűtőben, lezárt üvegben 1-2 hétig eláll.
Tészta elkészítése:
Egy serpenyőben olívaolaj és kevés vaj keverékén 3-4 percig dinsztelem a hagymát. Ráöntöm a bort, forralom 1 percig, majd beleteszem a paradicsomot. Közepes lángon főzöm 6-8 percig. Sózom, borsozom, beleteszem a pesto-t és a garnélákat, majd további 2-3 perc alatt készre főzöm.
Közben a tésztát is kifőzöm, leszűröm és a szószba keverem.
Tálaláskor frissen reszelt parmezánt szórok rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8617981326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása