Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Kínai leves

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1160012.JPG

Ez egyáltalán nem autentikus recept, csak ahogy én gondolom a kínai leves elkészítését. Bármilyen, tetszés szerinti zöldséget használhatunk hozzá: gomba, bambuszrügy, répa, piroshúsú paprika, bébikukorica stb.
A gombát szeletekre, a többit csíkokra vágjuk. Én vettem egy üveg vegyes kínai zöldségkeveréket, ezen kívül még fafülgombát.
Egy adag tofut is kockáztam bele.
A fentieken túl szükséges még hozzá:
2-3 cm nagyságú gyömbér, felaprítva
1 nagy gerezd fokhagyma, felaprítva
chilipaprika, felaprítva – aki nem szereti a csípőset, az hagyja ki
néhány szál újhagyma, felkarikázva
zöldségalaplé
szójaszósz
rizsecet
kukoricakeményítő
1 tojás, felverve
Egy lábosban kevés olajon megpirítottam a gyömbért, újhagymát és fokhagymát. Felöntöttem zöldségalaplével, majd beletettem a zöldségeket is (a konzerv levét leszűrtem, az nem kell bele). Pár perc közepes lángon való főzés után ízesítettem a szójaszósszal és a rizsecettel – kóstolgatni kell, mert mindenki másképp szereti – és beletettem a tofut is.
A levest keményítővel sűrítettem: 1-2 evőkanálnyi keményítőt kevés vízzel elkevertem, majd a levesbe öntöttem.
Ezután a tojás került a levesbe: vékony sugárban beleöntöttem és lassan megkevertem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7917984088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása