Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Húsos pite - maradék főtt húsból

2022. november 23. - Oliva receptjei

husospites.jpg

A  tyúkhúslevesből elég sok hús meg szokott maradni. Íme, egy jó ötlet a hús feldolgozására úgy, hogy mégse tűnjön "maradéknak".

Tészta: 20 dkg lisztből és 10 dkg vajból 1-2 kanálnyi hideg víz hozzáadásával tésztát gyúrtam (robotgépben gyorsan készül. Hűtőben fél órát pihentettem, majd kibéleltem vele 6 kicsi piteformát (vagy egy nagyot, ha nincs kicsi formád).
200 fokos sütőben 15 perc alatt elősütöttem, közben összeállítottam a tölteléket.
Töltelék: egy nagy fej hagymát vékony szeletekre vágtam, 2 dekányi vajon barnára pirítottam. Ráöntöttem egy kevés fehérbort, elforraltam, majd beletettem a kockára vágott főtt húst, egy marék spenótlevelet, 1 kis doboz tejfölt (kb. 2 dl) és 3 felvert tojást. Szépen összekevertem, fűszereztem sóval, borssal és kakukkfűvel. Az elősütött tésztára kanalaztam és további 15 perc alatt készre sütöttem. (Ha nagy pitesütőt használsz, ez a sütési idő 20-25 perc is lehet).
Friss, zöld salátával remek vacsora volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1717985774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása