Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Sült tintahal puttanesca - szósszal

2022. november 28. - Oliva receptjei

sulttintahal.JPG

Ezt a receptet egy tv-műsorban láttam (Chuck’s day off), és – kivételesen – változtatás nélkül megcsináltam.
Mindenképpen azt ajánlom, hogy friss tintahalból készítsétek el (jó, tudom, nem mindenhol, nem mindig kapható).
A puttanesca (kiejtése kb.: puttaneszka) szószt nem csak ehhez a halhoz használhatjuk mártogatósként, hanem tésztaszószként is szuper.
A recept elkészítési idejébe számíts bele, hogy a halat négy órán át pácolni kell!

Hozzávalók a halhoz:
fél kiló tisztított tintahal
fél liter tej
1 citrom leve (a héját ne dobd el, majd a szószba kell reszelve)
1 fokhagyma
1 teáskanál csípőspaprika-szósz (én Heinz Hot Sauce-t használtam)
2 csésze liszt
1 teáskanál só
1 teáskanál frissen őrölt bors
1 teáskanál őrölt pirospaprika
2 tojás

A szószhoz:
1 evőkanál olívaolaj
3 nagy paradicsom, kis darabokra vágva
1 salotta hagyma, finomra vágva
1 gerezd fokhagyma, felaprítva
1 evőkanál paradicsompüré
2 szardellafilé, felaprítva
negyed csésze magozott fekete olajbogyó, aprítva
1 evőkanál kapribogyó
csipetnyi chilipehely
negyed csésze aprított friss petrezselyemzöld
1 citrom reszelt héja
só, bors

Elkészítés:
A tintahalat kb. fél cm-es karikákra vágtam.
A tejben elkevertem a citromlevet, pár percig hagytam állni (joghurtszerű állaga lesz). A fokhagymagerezdet kissé kilapítottam, beledobtam a tejbe. Hozzákevertem a paprikaszószt, majd beleforgattam a halkarikákat és 4 órára hűtőbe tettem.
A pácolási idő leteltekor a halat szűrőben lecsepegtettem, majd 2 felvert tojásba kevertem.
Egy tálban elkevertem a lisztet a sóval, őrölt borssal és a pirospaprikával. Beleforgattam a halkarikákat, majd forró, bő olajban kisütöttem őket. Kb. 2-3 perc alatt megsült egy adag. Nem szabad sokáig sütni, mert megkeményedik, gumis állagú lesz.

A szósz készítése:
Olívaolajon a finomra vágott hagymát megdinszteltem. Hozzáadtam a fokhagymát, paradicsomot, olajbogyót, kapribogyót, szardellafilét és paradicsompürét. Fűszereztem sóval, borssal, chilipehellyel. Nagyjából 6-8 percig főztem, majd belekevertem a reszelt citromhéjat és a petrezselyemzöldet.
Isteni!!

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr4017989622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása