Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Boeuf Bourguignon - Francia marharagu

2022. november 16. - Oliva receptjei

p1120540.JPG

Amikor megnéztem a Julia és Julie című filmet, azonnal elhatároztam, hogy ezt a marharagut mindenképpen meg kell főznöm! Csak éppen akkor a nyári kánikula kellős közepén voltunk, és könnyedebb ételekre vágytam. Most viszont eljött az ősz, itt volt az ideje, hogy elkészítsem ezt az igazán kiváló ételt.
A leírás hosszadalmas, de egy kis gyakorlattal már nem nehéz megfőzni!

Hozzávalók 4 személyre:
18 dkg füstölt szalonna, ha lehet, bőrével együtt
1,5 kg ragunak való marhahús, 3-4 cm-es kockákra vágva
1 sárgarépa, felszeletelve
1 hagyma, felszeletelve
2 evőkanál liszt
5 dl testes vörösbor
4-5 dl húsleves
1 evőkanál paradicsompüré
2 gerezd fokhagyma, összetörve
kakukkfű
1-2 babérlevél
só, bors, olivaolaj

A hagymához:
Kb. 20 darab gyöngyhagyma
vaj, olivaolaj, kevés húsleves

A gombához:
45 dkg gomba, lehetőleg kis fejű (ha nagyobb, akkor félbe, negyedekbe vágom)
vaj, olivaolaj, csipet kakukkfű és bors

1. A szalonna bőrét levágom, majd a szalonnát feldarabolom kb. 3 x 0,5 cm-es darabokra és forrásban lévő vízben 5 percig főzöm. (A bőrt is). Leszűröm, hagyom megszáradni. (Ha főtt szalonnát vettünk, ez a lépés kimaradhat.
2. Egy nagy, magasabb falú serpenyőbe egy evőkanálnyi olívaolajat öntök, beleteszem a szalonnát és közepes lángon addig sütöm, amíg a szalonna halványan megbarnul. A szalonnát szűrőkanállal kiveszem és félreteszem.
3. A kiolvadt zsiradékot felforrósítom. Közben a kockára vágott húst szárazra törlöm, majd a forró olajon megpirítom. Egyszerre ne legyen sok hús a serpenyőben, inkább több adagban süssünk rá barna kérget. A húst szűrőkanállal kiveszem, a szalonnához teszem.
4. Ezután a visszamaradt olajban megpirítom répát és a hagymát, majd hozzáadom a szalonnát és a húst is. Sózom, borsozom, megszórom a liszttel, majd kevergetve kicsit pirítom, hogy a húsdarabokat egyenletesen bevonja a liszt. Hozzáöntöm a bort, és annyi húslevest, hogy a húst teljesen ellepje. Beleteszem a paradicsompürét, a fokhagymát, egy fél teáskanálnyi kakukkfüvet, babérlevelet és a szalonnabőrt. Felforralom, majd lefedve, takaréklángon kb. 2,5 – 3 óra alatt készre főzöm. (Vagy sütőben 160 fokon készítem el).
5. Közben egy serpenyőben 1 evőkanálnyi olajat és vajat hevítek. Rádobom a gombát, és a serpenyőt rázogatva pár perc alatt megpirítom. Közben kevés sóval és kakukkfűvel ízesítem. A megpirult gombát félreteszem.
6. Egy másik serpenyőben szintén kevés vajat és olajat hevítek. Beleteszem a hagymát, világosbarnára pirítom, majd sózom és kevés húslevest ráöntve 15-20 perc alatt megpárolom. (Én most konzerv hagymát használtam, így csak 5 percig pároltam.)
7. Ha a hús megpuhult, az egész ragut szűrőbe öntöm. A levet természetesen felfogom, majd visszaöntöm a serpenyőbe. Ha túl sok a lé, akkor forralással kicsit még besűrítem (de ha kevés, adok hozzá még húslevest). A szűrőből a húsdarabokat kiszedegetem és visszateszem a serpenyőbe (a visszamaradt zöldségekre már nincs szükség, kidobhatjuk). A raguhoz keverem a gombát és a hagymát, összemelegítem és kész is.
8. Tálaláskor friss petrezselyemmel megszórom. Vajas főtt burgonyával vagy burgonyagombóccal körítem.

Julia Child receptje alapján

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1517980208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása