Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Rebarbarafagylalt

2023. május 25. - Oliva receptjei

img_5506.jpg

Nagyon kevesen használják a rebarbarát, és ennek szerintem egyik oka, hogy nem igazán tudják, mit is készítsünk belőle. Akinek terem a kertjében, annak érdemes dzsemet is befőzni, mert nagyon finom.
Kevés munkával viszont egy hűsítő finomságot is összedobhatunk, nem kell hozzá fagylaltgép, a fagyasztóban 6-8 óra alatt kifagy. Tálalás előtt pedig érdemes 15-20 perccel korábban kivenni, hogy kissé visszalágyuljon és szépen lehessen gombócozni. Én a lenti mennyiségnek a felét készítettem el, így négy adagnyi fagyim lett. 
Aki még nem használta a rebarbarát, annyit kell tudni, hogy a levélszárakat vékonyan le kell hámozni, erre kiválóan alkalmas a konyhai zöldséghámozó.

Hozzávalók:
50 dkg tisztított rebarbara
10 dkg porcukor
1 dl víz
1 evőkanál friss citromlé
5 dl tejszín
30 dkg cukrozott, sűrített tej

A rebarbarát kb. két cm-es darabokra vágtam, a vízzel, citromlével és porcukorral együtt lábosba tettem és közepes hőfokon kb. 7-8 percig főztem. A rebarbarát ekkor szűrőkanállal kiszedtem a léből, és egy nagyobb keverőtálba tettem. Meglehetősen puhára főtt, de ez nem baj, amennyire lehet, le kell csepegtetni. A maradék levet immár magasabb hőfokon sziruposra forraltam – nagyjából olyan legyen, mint a méz vagy annál csak egy picit hígabb.

Egy kicsit vártam, hogy a rebarbara és a szirup se legyen tűzforró, közben habbá vertem a tejszínt.
Ezután már csak mindent össze kell keverni: A főtt rebarbarához adtam a szirupot és a sűrített tejet, elkevertem, majd beleforgattam a tejszínhabot is. Jól zárható műanyag dobozba simítottam és ment is a fagyasztóba.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr9218132024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása