Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Cassata - fagyialagút

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1140546.JPG

Ez egy finom és ideális desszert kánikula idejére: nem kell sütni és gyorsan elkészül.

Kell hozzá egy őzgerincforma, valamint
1 doboz vaníliafagylalt (én egy 1 literes tégellyel vettem, és annak kb. a 3/4-ét használtam fel)
2 dl tejszín
kb. 5-6 dkg kandírozott gyümölcs
3-4 evőkanál rum
10-12 db babapiskóta (vagy egy piskótalap)
ízlés szerint 1-2 evőkanál porcukor.
Elkészítése:
A tejszínt a cukorral kemény habbá vertem, hozzákevertem a kandírozott gyümölcsdarabokat és a rumot.
Egy őzgerincformát ujjnyi vastagon beborítottam a vaníliafagylalttal (pár perccel korábban érdemes kivenni a hűtőből, hogy jól formázható legyen), majd az üregbe töltöttem a rumos-gyümölcsös habot. A tetejét kiraktam babapiskótával, majd az egészet folpackba csomagoltam és mélyhűtőbe tettem.
A dermesztési idő legalább 3-4 óra.
Fogyasztás előtt az őzgerincformát rövid időre forró vízbe mártottam, és így a formát tálra borítva könnyen kicsúszik a fagyos desszert.
Tippek:
- vaníliafagylalt helyett más ízű fagylalttal is készíthető
- a tejszínbe tehetünk diót, mogyorót stb is, nem csak gyümölcsöket.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7317981260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása