Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Csokis-narancsos kocka

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1130600.JPG

A csoki és a narancs kombinációját nagyon szeretem, ebben a sütiben is jól működik.

Hozzávalók:
A tésztához:
5 tojássárgája
20 dkg porcukor
15 dkg margarin
2 evőkanál kakaópor
20 dkg liszt
1 narancs reszelt héja
1 csomag sütőpor
1 dl tej
0,5 dl narancslé
A krémhez:
2 csomag főzés nélkül készíthető pudingpor (Oetker Gálá-t vettem)
5 dkg porcukor
1 csomag habfixáló
3 dl tejszín 
2 narancs reszelt héja
1,5 dl narancslé
Habhoz:
5 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor
Tészta:
Habosra kevertem a tojássárgákat a porcukorral, majd a margarint is beletéve tovább kevertem. Elkevertem a lisztet, sütőport, kakaót és a narancshéjat, és a tojásos keverékhez adtam, amibe még beleöntöttem a tejet és a narancslevet is. Jól összekevertem, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem. A tepsi mérete: 25 x 35 cm.
Krém:
Összekevertem porcukrot a pudingporral és a habfixálóval. Hozzákevertem a tejszínt, narancshéjat, narancslevet és habbá vertem. (A recept, ami alapján készítettem, zselatint is ír a krémhez, de nekem anélkül is elég sűrű, tartós lett a krémem, így azt kihagytam).
Hab:
A tojások fehérjét a cukorral gőz fölött kemény habbá vertem.
Összeállítás:
A kihűlt tésztára kentem a narancsos krémet, majd óvatosan a habot is. Hosszú pengéjű késsel szépen el lehet simítani a krémet.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5117981214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása