Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Hűsítő citromos pite

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1140448.JPG

Olaszország Amalfi partvidéke többek között az ott termelt citromról és a Limoncello likőrröl ismert. Sikerült szert tennem néhány darab Amalfiban termett citromra, amely mind ízében, mind méretében felülmúlja a hazai üzletekben kaphatót. Ebben a finom, nyárias tortában hasznosítottam őket. A receptben szereplő citrommennyiség természetesen a hazai, megszokott citromokban értendő. (Nekem viszont elég volt egy is ebből a gigantikus méretűből).

A tészta hozzávalói:
140 g liszt
85 g vaj
30 g cukor
1 evőkanál hideg víz
1 tojás sárgája
a kenéshez egy tojásfehérje lazán felverve
A krém hozzávalói:
4 tojás
1 tojás sárgája
3 citrom leve
2 citrom reszelt héja
150 g tejszín (a gramm nem elírás, így szerepel az eredeti receptben, kb. 1,5 dl-nyi mennyiség)
110 g cukor
A tészta hozzávalóit jól összegyúrom (ez késes robotgépben egy perces munka), és hűtőben legalább 30 percig pihentetem.
Ezután kisodortam és egy 24 cm átmérőjű formába tettem úgy, hogy legyen kb. 2-3 cm magas pereme is. Villával megszurkáltam és 190 fokos sütőben 15 percig sütöttem.
Közben a krém hozzávalóit összekevertem.
Az elősütött tésztát ezután megkentem a lazán felvert tojásfehérjével, majd beleöntöttem a tölteléket és további 25 perc alatt készre sütöttem.
A tetejét citromkarikákkal és mentalevéllel dekoráltam.

p1140434.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8717981220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása