Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Medvehagyma tartósítása, receptek

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1130417.JPG

Ezt a receptet nem fogom részletesen leírni, mert mindenki tud tojásos galuskát csinálni.
Viszont szeretném feljegyezni saját magamnak is azt, hogy hogyan tartósítottam a medvehagymákat, azért, hogy jövőre is tudjam

Először tehát, hogy mitől is duplán medvehagymás a galuskám:
1. A galuska tésztájába kevertem egy adag apróra vágott medvehagymát
2. Egy lábosban vajat olvasztottam, ebbe szintén tettem egy jókora adag aprított medvehagymát, hozzáadtam a kifőtt és lecsepegtetett galuskát, egyet kevertem rajta, majd ráöntöttem a felvert tojást is és készre sütöttem.

A medvehagyma tartósítása:

Először is a mosogató medencéjét hideg vízzel feltöltöttem és az összes levelet jól lemostam. Ezután salátacentrifugával leszárítottam őket és konyharuhára terítve hagytam, hogy a maradék nedvesség is leszáradjon róla. A levelekről a szár részét levágtam.

Ezután 3 módszert próbáltam ki:
1. A leveleket szépen elrendezve, egy zárható műanyag dobozban a hűtőszekrénybe tettem. Azóta egy hét eltelt, a levelek még tökéletesen szépek és frissek, szerintem még egy hétig simán ellesznek így. A már kissé fonnyadtabb levelek pedig használhatóak krémleveshez, pogácsához stb.
2. A leveleket adagonként bezacskózva a fagyasztóba tettem. Így jóval tovább eláll, bár számítani lehet arra, hogy felolvasztás után nem lesznek olyan szépek a levelek, és nyilván valamennyit veszít a vitamin- és egyéb hasznosanyag-tartalmából, de biztosan jól használható lesz.

3. A harmadik adag levelet szálirányra merőlegesen, kb. 4-5 mm széles csíkokra vágtam és egy nagy tálba tettem. Szórtam rá kevés sót, meglocsoltam olívaolajjal, és egy jól záródó befőttesüvegbe gyömöszöltem (jó szorosan, hogy minél kevesebb levegő maradjon benne). A tetejére még öntöttem egy kis olajat lezárásképpen, majd rácsavartam a fedőt és most ez is a hűtőszekrényben pihen felhasználásig. Ezzel a módszerrel is hosszú hónapokig eltartható szerintem.


További receptek:

Medvehagymás dödölle receptje ITT külön posztban található.

Medvehagymás kenyér ITT külön posztban található.


Krémleves: kb. 15-20 dkg levelet nagyobb darabokra vágok. Két kisebb, hámozott és kockára vágott krumplival és egy adag húslevessel megfőzöm, majd botmixerrel pépesítem. Adok hozzá kevés tejszínt és frissen apróra vágott medvehagymát).

 p1130405.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7717981174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása