Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Szilvás-csokis habostorta

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1150394.JPG

Ezt a receptet teljesen véletlenül találtam a neten. Eredetileg két tortára szólt a recept, ezt alakítottam át egy tortához. Az én tortaformám 26 cm-es, de akinek 24 cm-es formája van, dolgozhat ugyanezekkel a mennyiségekkel, legfeljebb picit magasabb lesz a torta.
Én nem díszítettem a tortát, és a fotóm sem sikerült túl mutatósra, de a torta nagyon finom lett: könnyű és habos. Valószínűleg más gyümölccsel is ki fogom próbálni, szerintem jó hozzá a meggy vagy a barack; de gondolkodom még egy narancsos változaton is.
Az elkészítése sem bonyolult, de elég sok mosogatnivalóval jár, szerencsére van mosogatógép!

Hozzávalók:
5 tojásból készített kerek piskóta 
A csokikrémhez:
15 dkg étcsokoládé
1 tojás
2 tojássárgája
2 dl tejszínből vert hab
cukorszirup 4 evőkanál vízből és 8 dkg cukorból
A szilvakrémhez:
30 dkg szilva, botmixerrel pürésítve
2 tojásfehérje
2 dl tejszínből vert hab
cukorszirup 5 evőkanál vízből és 10 dkg cukorból
5 lapzselatin (vagy más zselatinból fél liter folyadékhoz való mennyiség)
Először megsütöttem a piskótát. Amíg hűlt, elkészítettem a krémeket.
Mivel mindkét krémhez kell tejszínhab, egyszerre felvertem a 4 dl tejszínt habnak, és felhasználásig a hűtőbe tettem.
Ezután nekiálltam a csokikrémnek:
A csokit vízgőz fölött megolvasztom.
A vízből és cukorból közepes lángon, 4-5 perc alatt szirupot főzők. Közben a tojást, tojássárgáját és cukrot egy tálban habosra kevertem (olyan tál kell hozzá, amit utána gőz fölé tehetünk.), majd lassan belecsorgattam a cukorszirupot, közben elektromos habverővel folyamatosan kevergettem. Ezután a tojásos krémet vízgőz fölé tettem, és folyamatosan kevergetve felmelegítettem. A gőzről levéve tovább vertem, míg sűrű krém lett belőle. Az olvadt csokihoz 2-3 evőkanálnyi tejszínhabot tettem, hogy lazább legyen, majd hozzákevertem a tojásos krémet és végül a többi tejszínhabot is.
A piskótalapot keresztben félbevágtam.
Az alsó karikát visszatettem a kapcsos tortaformába, ráöntöttem a csokis krémet (ekkor még elég folyós, de gyorsan szilárdulni fog), és rátettem a piskótalap tetejét. Erre kerül a szilvás hab, ami így készül:
Ismét készítettem egy cukorszirupot. Közben a tojásfehérjét elkezdtem felverni, majd lassan csorgatva hozzá a szirupot, folyamatosan tovább vertem, míg szép fényes hab lett belőle.
A zselatinlapot vízbe áztattam, kinyomkodtam, majd kevés forró vizet öntöttem rá, hogy feloldódjon, és belekevertem a szilvába.
Ezután óvatosan összeforgattam a szilvát, a tejszínhabot és a tojáshabot, majd a torta tetejére simítottam.
Szeletelés előtt hűtőben néhány óráig pihentettem.
Tipp, vagyis inkább mentőötlet : amikor a csokis krémhez készítettem a tojáshabot, és beleöntöttem a cukorszirupot, valószínűleg túl gyors voltam (vagy a szirup lett sűrűbb), mert az egész szirup összeállt egy tömbbé. Gyorsan kikaptam a tojáskrémből, visszatettem a lábosba, tettem rá még egy csepp vizet és újramelegítettem, majd a tojáskrémhez adagoltam, immár lassabban. Így már jó lett a krém.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7017981354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása