Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Eszterházy-torta

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1170989.JPG

Megint összejött egy jó adag tojásfehérje a fagyasztóban, ideje volt, hogy süssek belőle valamit. Mivel már fogalmam sem volt, hány darab tojás fehérjét fagyasztottam le (5-6 biztosan volt), ezért inkább súlyra megmértem a mennyiségét. Szobahőmérsékleten hagyom felengedni.
Maga a torta elkészítése nem is volt olyan nehéz, mint azt elsőre gondoltam, inkább csak a leírás hosszadalmas.

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg tojásfehérje
25 dkg darált dió
22 dkg kristálycukor
3 dkg liszt (finomliszt)
Hozzávalók a krémhez:
1 csomag vaníliás pudingpor (40 grammos csomag)
3 dl tej
5 dl tejszín
5 dkg porcukor
5-6 evőkanál darált dió
fél deci rum
1 csomag lapzselatin (10 grammos csomag)
Hozzávalók a díszítéshez
20 dkg porcukor
4-5 evőkanál citromlé
4 dkg étcsokoládé
1 teáskanálnyi vaj
néhány kanálnyi darált dió
Tészta:
A tojásfehérjéből és a cukorból kemény habot vertem, majd óvatosan belekevertem a többi hozzávalót is. A tésztából 4 db, 26 cm átmérőjű kerek lapot sütöttem. Én ezt úgy csináltam, hogy egy tepsire sütőpapírt terítettem, erre rátettem a kapcsos tortaformám karimáját. Beleöntöttem a hab negyedrészét, szépen elosztottam-elsimítottam, majd a formát levéve kész is volt a szabályos körlap. 220 fokos sütőben 12 perc a sütési ideje, de akinek nem egyenletesen süt a sütője, az figyeljen, nehogy megégjen a tészta. Egyszerre két tepsit is be lehet tenni – én is így csináltam -, és félidőben megcseréltem őket: a felső ment le, a lenti pedig fel.
A tésztalapokat a sütőpapíron hagytam kihűlni.
Krém:
A pudingporból és a tejből sűrű pudingot főztem, félretettem hűlni. A tejszínből a cukorral habot vertem, a zselatinlapokat hideg vízbe áztattam.
A kihűlt pudingot robotgéppel felhabosítottam, belekevertem a tejszínt, diót és a rumot. A zselatint kinyomkodtam, fél deci meleg vízben feloldottam és így kevertem a krémhez. Ebben az állapotban a krém elég laza, de nem kell megijedni, nem marad folyós.
Összeállítás, díszítés:
A tésztalapokról óvatosan lehúztam a sütőpapírt. Egy lapot a kapcsos tortaforma aljára tettem, majd rákentem a krém harmadát, majd megint tészta, krém ismétlődött.
A beöltött tortát néhány órára mindenképpen hűtőbe kell tenni a díszítés előtt, nálam egy egész éjszakát ott töltött.
Ezután a tortát áttettem egy tortatálcára. A tetejére a porcukorból és citromléből kevert mázat öntöttem. A csokit a vajjal felolvasztottam és a torta közepéből kiindulva spirális vonalat rajzoltam, majd egy hústűvel átlókat húztam bele, így alakult ki a minta. (Az olvasztott csokit egy pici zacskóba átöntöttem, aminek a sarkára kis lyukat vágtam, így szép egyenletesen tudtam csokivonalat rajzolni).
A torta oldalát pedig darált dióval borítottam be.

p1170985.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1317984252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása