Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Fehérbabos köret kelkáposztával

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1150728.JPG

A kacsa- vagy libasülthöz a legtöbben csak a törtkrumplit és a párolt káposztát tudják köretként elképzelni. Pedig mennyi más variáció is létezik! Én például készítettem már lencsével (recept ITT),
sütőtökfelfújttal, most pedig egy vegyes zöldségkörettel. Nagyon ajánlom kipróbálni, nem csak kacsához!

Hozzávalók:
2 sárgarépa, felkarikázva
2 doboz fehérbab konzerv
negyed fej kelkáposzta, csíkokra vágva
2 dkg szalonna
1 fej fokhagyma
kevés zöldségalaplé
egy szűk deci száraz fehérbor
petrezselyemzöld
só, bors
A sárgarépát kevés zöldségalaplé fölött megpároltam (szűrőbetétben), a levet megtartottam.
Egy nagyobb serpenyőben kiolvasztottam a szalonna zsírját, a pörcöket kiszedtem és félretettem.
A visszamaradt zsírba tettem az apróra vágott fokhagymát, egy fél percig pirítottam, majd hozzáöntöttem a bort és a kb. fél decilitiernyi zöldségalaplevet. Felforraltam, majd beletettem a káposztát, babot és sárgarépát. Sóztam, borsoztam, és 2-3 perc alatt összepároltam. Nem kell neki több idő, elég csak annyi, hogy a bab is átmelegedjen. Végül beletettem a szalonnapörcöt és az aprított petrezselyemzöldet, és már tálaltam is.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr317984024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása