Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Mozart torta

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1160019.JPG

Nagyon szeretem a marcipánt, de a vastag marcipánnal bevont torták már túl émelyítőek nekem. Ha én készítek bevont tortát, igyekszem a lehető legvékonyabbra sodorni a marcipánmasszát.
Ennél a tortánál viszont a marcipán a tésztába kerül: így az íze érződik, de egyáltalán nem túl tömény.

Hozzávalók egy 26 cm-es tortaformához:
a tésztához:
15 dkg marcipánmassza
20 dkg kristálycukor
25 dkg vaj
4 tojás
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
0,5 dl tej
néhány csepp mandulaaroma
valamint:
8,5 dl tejszín
2 csomag vaníliás cukor
20 dkg mogyorós nugát
kb. 10-15 dkg erdei gyümölcs dzsem
A tésztához a vajat, cukrot és az almareszelőn lereszelt marcipánt simára keverem.  A tojásokat egyenként adagolva keverem hozzá, majd végül a tejet és a sütőporral elkevert lisztet is belekeverem.
A sütőt 175 fokra előmelegítem, a kapcsos tortaformát kivajazom és belesimítom a tésztát. Kb. 35 perc alatt készre sütöm, kihűtöm.
Közben 2,5 dl tejszínt felmelegítek és felolvasztom benne a nugátot, majd kihűtöm (nem tettem hűtőbe, hogy ne keményedjen meg). Amikor lehűlt, mixerrel felhabosítottam.
A kihűlt tésztát három karikára vágtam, és az első lapot visszatettem a tortaformába.
Az első lapra kentem a lekvárt (ízlés szerinti mennyiség mehet rá, de ne legyen túl kevés). Erre jött a második lap, amit megkentem a nugátos krémmel. Erre a krémre tejszínhabot simítottam, amihez 3 dl tejszínt 1 csomag vaníliás cukorral felvertem. Rátettem a harmadik lapot és hűtőbe tettem.
1-2 óra dermedés után bevontam tejszínhabbal – a maradék 3 dl tejszínt 1 csomag vaníliás cukorral vertem fel ismét.
A tetejét tejszínhabrózsákkal és csokiforgáccsal díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6817984070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása