Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Pestó-s rizottó garnélával

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1170726.JPG

Ez egy nagyon finom rizottó, a pestót friss bazsalikomból készítettem hozzá.
A szokásos alaprecept szerint rizottót főztem. Mikor elkészült, belekevertem a pesztót is és jól összekevertem. Közben egy kis serpenyőben kevés olivaolajon apróra vágott fokhagymát dinszteltem, és megsütöttem rajta a garnélákat. A rákocskákat tálaláskor tettem a rizottó tetejére.
A rizottó alapreceptje ITT található.

A pestót pedig így csinálom:
1 nagy csokor bazsalikom
10 dkg fenyőmag
tengeri só
maréknyi reszelt parmezán
olívaolaj
A bazsalikomleveleket, a fenyőmagot és egy csipet nagy szemű tengeri sót (azért használok nagy szemű sót, mert a kristályok is segítenek a zúzásban) mozsárba teszek, rálöttyintek kevés olívaolajat, és pépessé zúzom. Öntök hozzá még annyi olívaolajat, hogy a kívánt állagot megkapjam, majd belekeverem a reszelt parmezánt is.
A bazsalikom és fenyőmag kombinációja a klasszikus – ha jól tudom genovai – pesto, de már több változatot is készítettem, ezeket is érdemes kipróbálni:
petrezselymes-diós,
rukkolás-mandulás.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr217984232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása