Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Diós grízgombóc szilvamártással

2022. november 22. - Oliva receptjei

p1200304.JPG

Van egy népszerű túrógombóc recept: főtt tejbegrízt kell túróval összekeverni, gombóccá formázni és már kész is. Én még tovább egyszerűsítettem a receptet, és mivel volt még egy fél csomag szilvám a fagyasztóban, lett belőle köret is.

A gombóc:

4 dl tejbe teszek 1 csomag vaníliás cukrot és 2 evőkanál kristálycukrot. Felforralom, beleszórok 10 dkg búzadarát és pár perc alatt készre főzöm. Leveszem a tűzről és belekeverek 3 dkg vajat is, majd hűlni hagyom, végül pingponglabda nagyságú gombócokká formázom. Nekem 12 gombóc lett ebből a mennyiségből.
Közben megdaráltam 8 dkg diót és 1 evőkanál cukorral elkeverve, száraz serpenyőben picit megpirítottam, épp csak 1-2 percig, hogy a dió illatosabb legyen. Ebbe a morzsába forgattam a kész gombócokat.

Szilvaszósz:
A kiolvadt szilvát az kiengedés során felfogott levével együtt lábosba tettem. Ízesítettem őrölt fahéjjal, őrölt szegfűszeggel és cukorral. Nagyjából negyed óra alatt sűrűre főztem, ekkor egy kis illatos rumot is adtam hozzá, és már tálaltam is.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr317985206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása