Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Vargabéles muffin

2022. november 22. - Oliva receptjei

p1200508.JPG

Nagyon szeretem a vargabélest, de még soha nem csináltam, valahogy azt hittem, hogy macerás elkészíteni. Hát, egyáltalán nem az, sőt nagyjából 15-20 perc alatt össze lehet dobni, még kézügyesség sem kell hozzá. Mostanában a régi kedvenc desszerteket elkezdtem muffinformában sütni, így mutatósabban tálalható.

Hozzávalók:
25 dkg túró
2 nagy tojás
10 dkg cukor
fél citrom reszelt héja
6 réteslap
1,5 dl tejföl
10 dkg cérnametélt
kb. 6-8 dkg vaj, olvasztva

A cérnametéltet 2 perc alatt megfőzöm, hideg vízzel leöblítem, lecsepegtetem.
A tojások sárgáját habosra keverem a cukorral, belekeverem a tejfölt, túrót, citromhéjat és a tésztát is, majd óvatosan beleforgatom a tojások habbá vert fehérjét – és már kész is a töltelék (lehet bele mazsolát is tenni.)

Egy réteslapot kiterítek, vékonyan megkenem olvasztott vajjal, majd teszek rá még két lapot, mindegyiket vajazom. Ezután négy részre vágom (négy négyzetet kell kapni), és kibélelem vele a muffinforma kapszuláit. A másik 3 lappal ugyanígy járok el. A tésztakosárkákat megtöltöm a túrós krémmel és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöm; nagyjából 25 perc alatt megsül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5417985218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása