Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Epres - mákos habostorta

2022. november 23. - Oliva receptjei

epertorta_1.jpeg

Zamatos, friss eper és egy kis tejszínhab… nem ördöngösség elkészíteni ezt a tortát, és a siker garantált!
Én egy 16 cm átmérőjű, kicsi tortaformában készítettem.

Hozzávalók a tésztához (16 cm-es formában):
2 nagy tojás
12 dkg cukor
10 dkg olvasztott vaj
csipetnyi vaníliaőrlemény
12 dkg liszt
1 csapott teáskanál sütőpor
2 nagy evőkanál mák (nem kell megdarálni!)

továbbá:
2,5 dl tejszín
8 dkg görög joghurt
5 dkg porcukor (én ezt elhagytam, mert most Hulalával készítettem)
1 narancs reszelt héja
kb. 30 dkg eper

a sziruphoz:
1 narancs kifacsart leve
1 evőkanál barnacukor
1 evőkanál narancslikőr

1.Először a mákot egy száraz serpenyőben 2 perc alatt megpirítom.
2.A tészta elkészítése: a tojásokat a cukorral habosra keverem (robotgéppel), majd hozzáadom az olvasztott vajat és újra felhabosítom. Beleteszem a sütőporral elkevert lisztet, vaníliát és a mák háromnegyedét, majd fakanállal óvatosan összeforgatom, és a tortaformába öntöm (kibéleltem sütőpapírral). 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt sült meg.
3.Közben a sziruphoz a narancslevet és a cukrot egy kis lábosban addig főztem, míg a cukor felolvadt. A tűzről levéve belekevertem a likőrt is.
4.A krémhez a tejszínt habbá vertem (ízlés szerint cukorral), majd belekevertem a joghurtot, és a reszelt narancshéjat.
5.Összeállítás: a kihűlt tésztakorongot három részre vágtam, mindegyiket meglocsoltam a sziruppal.
Az alsó lapot kiraktam szeletelt eperrel, rákentem a hab harmadát. A következő lapra szintén szeletet eper és hab került, a felső lapot csak a habbal kentem meg, és díszítésképpen néhány epret tettem rá, majd megszórtam a megmaradt mákkal.
6. Tálalás előtt legalább fél órára hűtőbe kell tenni, hogy szépen lehessen szeletelni.
Forrás: GoodFood

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr3117985804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása