Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Sütőben sült fánk

2022. november 23. - Oliva receptjei

p1210326s_1.jpg

Szerettem volna megúszni a fánksütéssel óhatatlanul együtt járó olajszagot a lakásban, ezért próbálkoztam a sütőben sütéssel. Azt hiszem, a fánknak viszont alapvető tulajdonsága, hogy olajban sült tésztáról van szó, így ez csak majdnem fánk. Ez volt az első próbálkozásom, és finom lett, gyorsan le is írom, hogyan csináltam:

Dagasztótálba tettem a következő hozzávalókat:

60 dkg átszitált finomliszt
8 dkg kristálycukor
10 dkg olvasztott vaj
2 dl langyos tej
2 egész tojás
1 evőkanál sütőrum
1 citrom reszelt héja
csipet só
3 dkg élesztő, elmorzsolva
1 kávéskanálnyi őrölt vanília (ha ilyen nincs, akkor 1 csomag vaníliás cukor)

Lágy tésztát dagasztottam, egy órán át kelesztettem. Ezután kiszaggattam a fánkokat egy kb. 7-8 cm-es fánkszaggatóval, és a közepét egy kicsi formával kilyukasztottam (2-3 cm-es forma).
Sütőpapírral borított tepsire tettem őket, pihentettem még kb. 20 percig, majd 170 fokra előmelegített sütőben szép aranyszínűre sütöttem.
Amikor kivettem a sütőből, gyorsan megkentem vaníliás cukros tejjel, így szép fényes lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5117985686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása