Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Szilvatorta sütés nélkül (cukor- és lisztmentes)

2022. november 23. - Oliva receptjei

img_0730.JPG

Valami könnyű desszertet kerestem, amiben lehetőleg kevés a cukor, és mégis finom. Nyersétel-blogokon láttam ezt a receptet, illetve hasonlóakat, gondoltam, egy próbát megér. Olyan finom lett, hogy a család édesszájúja repetát is kért belőle!

Az elkészítése egyszerű: az egyes rétegek hozzávalóit aprítógépben pürésítjük, majd egymásra rétegezzük őket.
Fontos: a diót, a mandulát és a datolyát elkészítés előtt egy órára forró vízbe áztattam!

Hozzávalók egy 16 cm-es tortaformához (normál formához duplázd meg a mennyiségeket):

1.réteg: 1 csésze dió, 1 csésze magozott datyolya. Jó szorosan lenyomkodtam a tortaforma aljára.

2.réteg: 1 csésze kimagozott szilva, 1 evőkanál kókuszreszelék, 1 evőkanál agavészirup (vagy méz), fél banán, 2 evőkanál útifűmaghéj (psyllium husk néven is ismert, bioboltokban kapható; nem lehet kihagyni a receptből, mert ez köti meg a szilva nedvességét, hogy ne folyjon el a töltelék.). Ezt a keveréket kb. 10 perc pihentetés után tettem az alapra, miután az útifűmaghéj kicsit összefogta a tölteléket.

3.réteg: fél csésze vágott mandula, 1 evőkanál agavészirup, egy teáskanál víz. Végül ezt a réteget is rásimítottam a tortára, és tálalásig hűtőbe tettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8217985986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása