Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Zimtsterne - fahéjas csillagok

2022. november 23. - Oliva receptjei

img_1389.JPG

Kedvelt és népszerű adventi sütemény Németországban. Könnyű elkészíteni, nekem az tartott legtovább, amikor a kiszaggatott csillagocskák tetejét kellett a cukros mázzal egyenként bevonni.

Hozzávalók:
50 dkg darált mandula vagy mandulaliszt
30 dkg porcukor
2 teáskanál őrölt fahéj
2 tojás fehérje
2 evőkanál (mandula)likőr

a tetejére: 1 tojásfehérje és 12 dkg átszitált porcukor

Először a mandulát, porcukrot és fahéjat kevertem el. Hozzáadtam a tojásfehérjét és a likőrt és kézi mixerrel összedolgoztam, majd kézzel gombóccá gyúrtam össze.

A munkafelületet vékonyan megszórtam porcukorral. A tésztát kinyújtottam: akkor lesz jó, ha a tészta vastagsága fél cm és egy cm között van. Csillag alakú formával kiszúrtam, sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam.
Ezután a mázhoz felvertem a tojásfehérjét, közben folyamatosan adagoltam hozzá az átszitált porcukrot. Ezzel a sűrű mázzal egyenként megkentem a süteményeket, majd 150 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütöttem.
Ebből a mennyiségből két nagy tepsi süteményem lett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr117986016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása