Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Flódni

2022. november 24. - Oliva receptjei

flodni.jpg

Tény, hogy nem egy ötperces összedobós típusú sütemény, de annyira finom, hogy megéri a ráfordított időt.

Tepsi mérete: 25x35 cm
A tésztához:
50 dkg liszt
10 dkg cukor
25 dkg vaj
1 egész tojás
2 tojássárgája

Almatöltelékhez:
60 dkg hámozott, kockára vágott alma
10 dkg cukor
1 dl fehérbor
4 egész szegfűszeg
1 mokkáskanál fahéj
5 dkg édes kekszmorzsa (pld. darált babapiskóta)
5 dkg mazsola, rumba áztatva

Diótöltelékhez:
25 dkg darált dió
1 dl fehérbor (amit az almáról leszűrtem)
10 dkg cukor

Máktöltelékhez:
25 dkg darált mák
10 dkg cukor
1 dl fehérbor
1 citrom reszelt héja

valamint: 35-40 dkg szilvalekvár
1 tojás a teteje lekenéséhez

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, öt cipóra osztottam, és egy órára hűtőbe tettem (eredetileg 1 dl fehérbor is kellene a tésztába, de nekem ez véletlenül kifelejtődött, viszont enélkül is jó lett a tésztám).
Almatöltelék:a hozzávalókat a mazsola kivételével addig pároltam, míg az alma megpuhult. A puha almát leszűrtem, a szegfűszeget kidobtam belőle, a levéből 1 dl-nyit a diótöltelék főzéséhez használtam fel. Az almához kevertem a lecsepegtetett mazsolát és szükség esetén 1-2 kanálnyi édes morzsát (ez azért kell, hogy ne ázzon el a tészta, de akár el is hagyható).
A dió- és a máktöltelék ugyanúgy készül: minden hozzávalót összefőztem.
A sütemény összeállítását akkor kezdtem, amikor már minden töltelék kihűlt.
A tésztacipókat téglalap alakúra nyújtottam, kb. 1-2 mm vastagságúra.
Az első lapot a tepsi aljára fektettem (nem kell sem sütőpapír, sem kivajazás). Erre került először a máktöltelék, majd tészta, alma, tészta, dió, tészta, szilvalekvár következett, és végül az ötödik tésztalap, amit megkentem a felvert tojással.
180 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt sült meg, tűpróbázni kell!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5117986738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása