Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Gomba görög módra

2022. november 24. - Oliva receptjei

de2f26c9-a155-41c9-8597-f7e0a057bbcf.jpg

Vettem egy doboz gombát, hogy majd lesz belőle gombapaprikás. De aztán úgy döntöttem, egy kicsit csavarok a dolgon, és hát nem is én lennék, ha nem kísérleteznék mindig valami újdonsággal! Próbáljátok ki, nagyon finom! Most egyszerű csiperkegombából főztem, de vegyes gombákból talán még finomabb lehet.

Hozzávalók:
fél kiló csiperkegomba
1 gramm szárított erdei gombakeverék (pl. vargánya)
2 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
fél pohár száraz vörösbor (bő fél deci)
2 evőkanál paradicsompüré
2 evőkanál vörösborecet
1 paradicsom, kis kockákra vágva
1 babérlevél
1 kis darabka fahéj
1 mokkáskanálnyi kakukkfű
2 borókabogyó
6-8 szem feketebors
olívaolaj
tálaláshoz: parmezánsajt és friss petrezselyemzöld

A szárított gombát 1 dl forró vízbe áztattam. A vöröshagymát és a gombát nagyobb cikkekre vágtam.(Nekem nagyméretű, tölteni való gombáim voltak, azt 8 részre vágtam, a hagymafejeket pedig keresztben félbevágtam – így olyan lett, mint egy gombafej – majd ezeket a feleket 8 cikkbe vágtam). A fokhagymát felaprítottam.
Egy lábosba kb. fél deci olívaolajat öntöttem és a vöröshagymát – egy csipetnyi sóval megszórva - közepes lángon, időnként kevergetve 20 percig sütöttem, így szép lassan karamellszínűre pirult. Szűrőlapáttal kivettem, majd ment bele a gomba a fokhagymával és szükség szerint még egy kevés olívaolaj. A gombát szintén közepes lángon 10 percig pirítottam, közben néha megkevergettem.
Ezután visszatettem a hagymát, ráöntöttem a bort és nagy lángon 2 percig forraltam. A lábosba tettem a többi hozzávalót – az áztatott gombát az áztatólével együtt - és lefedve, mérsékelt tűzön készre főztem (kb. 20-30 perc).
Közben készítettem egy kis krumplipürét köretnek.
Az elkészült gombát frissen vágott petrezselyemmel és reszelt parmezánnal szórtam meg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6717986730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása