Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Bodzás pite

2022. december 01. - Oliva receptjei

img_4973.JPG

Gyönyörű szép bodzabokor virágzik a közelünkben, már készítettem bodzaszörpöt is, de még mindig tele van virágokkal, ezért kitaláltam egy könnyű édességet, hogy ezt a finom bodzás ízt más formában is élvezhessük. A pite alapja egy hagyományos linzertészta, kb. 20-22 cm átmérőjű formához elég az adag, de szögletes tepsiben is készíthető.
A tetejére lehetett volna több habot is tenni, de most mindössze csak egy maradék tojásfehérjém volt a fagyasztóban korábbról.

A tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája
csipet só
1 citrom reszelt héja
Krém:
15-20 bodzavirág
7 dl víz
1 dl tejszín
1,5 csomag vaníliás pudingpor
fél citrom leve
3-4 evőkanál cukor
Tetejére:
2 tojás fehérje
3 evőkanál cukor
A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam, majd hűtőben 30 percet pihentettem.
A bodzavirágokat a vízzel felforraltam, majd fedő alatt, lassú tűzön 10 percig főztem, majd állni hagytam.
A tésztát kinyújtottam, a piteformába simítottam úgy, hogy kb. 2-3 cm-es pereme is legyen. 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem, kivettem, hogy nagyjából kihűljön.
Ezután elkészítettem a krémet: a bodzát leszűrtem (jól kinyomkodtam). A pudingport egy kevés bodzás főzővízzel simára kevertem, a többit egy lábosba öntöttem egy dl tejszínnel együtt (hogy egy kicsit krémesebb legyen). Hozzáadtam a cukrot és a citromlevet is (ezen a ponton kóstold meg, és ízlés szerint cukorral vagy citromlével még ízesítsd). Felforraltam, majd belekevertem a pudingport és folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. Ezután hagytam langyosra hűlni (időnként megkevertem, hogy ne hártyásodjon a teteje), majd a krémet a tésztára öntöttem.
Végezetül a tojásfehérjét a cukorral gőz fölött habbá vertem, óvatosan a pite tetejére simítottam és konyhai fáklyával picit karamellizáltam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8417992368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása