Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Marillenknödel - osztrák sárgabarackos gombóc

2022. december 01. - Oliva receptjei

img_6380.JPG

A Wachau vidéken népszerű sárgabarackos gombócnak egészen más a tésztája, mint a nálunk is népszerű szilvásgombócé. Mindenkinek ki kell próbálnia, nagyon finom!

Optimális esetben pici sárgabarackokból érdemes készíteni, hogy egy egész barack beleférjen egy gombócba. Én most nagyokat vettem, és csak felet tettem egy gombócba, így is jó lett.
Ebből a mennyiségből 8 nagy gombóc lesz.
Hozzávalók a tésztához:
25 dkg túró
20 dkg finomliszt
1 tojás
1 csomag vaníliáscukor
6 dkg puha vaj
Valamint:
8 kicsi (vagy 4 nagy, felezett) sárgabarack
8 teáskanálnyi fahéjas porcukor
8 dkg vaj
8 dkg zsemlemorzsa
3 evőkanál porcukor
1 csapott teáskanál őrölt fahéj
A tészta úgy készül, hogy a puha vajat jól kikeverem a vaníliás cukorral és csipetnyi sóval, egy másik tálban pedig összegyúrom a tojást a túróval és a liszttel, majd hozzáadom a vajat és az egészet összegyúrom. Hűtőben legalább fél órát pihentetem.
Ezután a munkafelületet megszórom liszttel, a tésztát hengerré formázom és nyolc szeletre vágom. Egy tésztakarikát kilapítok, beleteszem a barackot, aminek a magja helyére egy kiskanálnyi fahéjas cukrot szórok. Óvatosan gombóccá formázom, ügyelve, hogy jól lezárjam a tésztát. Az elkészült gombócokat liszttel bőven meghintett tálcára teszem, nehogy letapadjon.
A gombócokat gyöngyözve forró vízben kb. 15 perc alatt megfőzöm, óvatosan kiveszem, lecsepegtetem, és a közben elkészült morzsába forgatom.
Morzsa: felolvasztom a vajat, hozzáadom a zsemlemorzsát, óvatosan megpirítom és hozzákeverem a cukrot és fahéjat is (ízlés szerint). Én most teljes kiőrlésű morzsát használtam, ami nem volt túl finomra darálva, és így egy nagyon jó állagú, igazán finom és ropogós morzsát kaptam.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6417992272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása