Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Fahéjas-mogyorós csiga

2022. december 02. - Oliva receptjei

0b1778be-7851-432e-90b6-ac02e23ce0ed.jpg

Ezt a csigát a Nők Lapjában megjelent recept alapján sütöttem meg, és annyira ízlett a tészta, hogy szeretném majd más töltelékkel is kipróbálni.

Hozzávalók (6 db-hoz)
Tészta:
30 dkg liszt
1 tk. só
2 ek. cukor
0,5 dl langyos tej
1,5 dkg friss élesztő
2 tojás
10 dkg olvasztott vaj
Töltelék:
8 dkg mogyoró
8 dkg olvasztott vaj
5 ek. porcukor
2 tk. őrölt fahéj
A kenéshez: 1 tojás

A langyos tejben elkevertem a cukrot és az élesztőt. A lisztet dagasztótálba szitáltam, hozzáadtam a sót, tojást, olvasztott vajat és az élesztős tejet. Géppel kidagasztottam, majd kb. egy óra alatt duplájára kelesztettem.
Miközben a tészta kelt, a mogyorót a sütőben kicsit megpirítottam, majd késes aprítóban ledaráltam, de nem teljesen apróra, maradjanak benne darabkák is. A vajat felolvasztottam és addig kevergettem a tűzhelyen, amíg éppen elkezdett aranybarnára válni. Jól lehűtöttem.
Enyhén lisztezett felületen a tésztát fél cm vastag téglalappá sodortam. Megkentem a vajjal, rászórtam a porcukorral és fahéjjal elkevert mogyorót és egyenletesen elosztottam a tészta tetején. Ekkor a tésztát 6 egyforma csíkra vágtam a téglalap rövidebb oldalával párhuzamosan. Minden csíkot a hosszabbik oldalánál indítva feltekertem (mint a piskótatekercset), majd az így kapott hurkákat csiga formába tekertem. Sütőpapírral borított tepsire tettem őket, a tetejüket felvert tojással megkentem. 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6117992992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása