Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Nápolyi torta

2022. december 02. - Oliva receptjei

1d118c8c-d9a0-48f1-a4b5-9a44ff226fc9.jpg

Ezt a süteményt egy olasz gasztroműsorban láttam. Nagyon kíváncsivá tett, hogy az árpa – ami ugye nem egy mindennapos hozzávaló a desszertekben – hogyan fog benne működni. Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom lett!

Hozzávalók a tésztához:
25 dkg finomliszt
12,5 dkg hideg vaj
10 dkg porcukor
1 tojás
csipet só
egy citrom reszelt héja
A töltelékhez:
8 dkg hántolt árpa (gersli)
1 dl tej
1,5 dkg vaj
1 szelet citrom
2 tojás
20 dkg finom kristálycukor
25 dkg ricotta (vagy krémes túró)
1 csipet őrölt fahéj
40 g kandírozott narancshéj
1 narancs reszelt héja
A töltelékhez először az árpát 10 percig vízben előfőztem, majd leöntöttem róla az összes vizet. Ráöntöttem a tejet, beledobtam a citromkarikát, a vajat és a cukorból kb. két evőkanálnyit. Lefedve, kis fokozaton puhára-krémesre főztem (kb. 10-15 perc). Kivettem belőle a citromkarikát (már nem lesz rá szükség) és hagytam kihűlni (előző nap is megcsinálható).
A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam, cipót formáztam belőle és lefedve a hűtőbe tettem.
Ezután ismét a töltelékkel foglalatoskodtam: a két egész tojást a maradék cukorral habosra kevertem. Beletettem a ricottát (ha csak túró van otthon, akkor 1-2 kanál tejföl is mehet hozzá), a fahéjat, a kandírozott és a reszelt narancshéjat, valamint a kihűlt főtt árpát.
A tésztát kerekre kisodortam és kibéleltem vele egy 26 cm átmérőjű piteformát úgy, hogy pereme is legyen. Beleöntöttem a tölteléket és 180 fokos sütőben (légkeveréssel) kb. 50 perc alatt sütöttem meg. (A tésztát itt nem kell elősütni, egyből mehet bele a töltelék.)
Ezután már csak ki kellett várnom, hogy kicsit kihűljön és megkóstolhassam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr9017992988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása