Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Karácsonyi gyümölcskenyér 18+

2022. december 04. - Oliva receptjei

img_4191.jpeg

James Martin karácsonyi tortakoszorúja tényleg maga a karácsony, gazdag ízű finomság. Alkoholtartalma miatt csak felnőtteknek ajánlott.
Kicsit átalakítottam az eredeti receptet, mert nem kerek savarin-formában sütöttem, hanem tégla alakú kenyérsütő formában, ezért kisebb mennyiséget vettem mindenből, valamint én a tetejére hőkezelt tojáshabot tettem. A poszt végén belinkelem az eredeti receptet, ahol egy videó is a segítségetekre lehet.
A recept elkészítésénél vegyétek figyelembe, hogy a gyümölcsöket előző nap be kell áztatni!

Hozzávalók nekem:
75 gramm aszalt sárgabarack
75 gramm mazsola
50 gramm kandírozott gyömbér
200 gramm kandírozott cseresznye, narancshéj, citrushéj vegyesen ízlés szerint
1 dl whisky vagy rum
1 narancs héja és leve
120 gramm barnacukor
120 gramm puha vaj
2 nagy tojás
120 g finomliszt
1 csapott mokkáskanálnyi őrölt fahéj
1 csapott mokkáskanálnyi őrölt szegfűszeg
A tetejére: 1 nagy tojás fehérje (40 gramm) és 50 gramm porcukor
Díszítéshez: egész kandírozott cseresznyék

Előző este a sárgabarackot, gyömbért, cseresznyét, citrushéjakat kis darabokra vágom (ha már eleve daraboltat vettetek, akkor már nem kell tovább aprózni. Hozzáadom a mazsolát, a narancs lereszelt héját és a kifacsart levét és felöntöm az alkohollal. Elkeverem, lefedem és egész éjszaka hagyom, hogy a gyümölcsök jól beszívják a folyadékot.
Másnap a cukrot és a vajat robotgéppel habosra keverem. Egyenként hozzáadom a tojásokat, majd a lisztet és a fűszereket. Végül belekeverem az áztatott gyümölcsöket lével együtt. Óvatosan, de alaposan elkeverem és a kivajazott formába simítom.
A légkeveréses sütőt 120, a nem légkeveréseset 140 fokra kell előmelegíteni, és a süteményt ezen a hőfokon másfél óráig kell sütni. Tűvel vagy vékony késpengével ellenőriztem, hogy megsült-e. (Ha nem még szükség szerint sütni kell. A tésztának szaftosnak kell maradnia, de nem nyersnek!(
Amikor elkészült, kivettem a sütőből és hűlni hagytam. Ízlés szerint ekkor még további alkohollal meg lehet locsolni :)
Díszítés: a tojásfehérjét a cukorral gőz fölött kemény habbá vertem, majd a sütemény tetejére simítottam. Kandírozott cseresznyével dekoráltam.

Eredeti recept videóval: https://www.bbc.co.uk/food/recipes/boozy_christmas_cake_80904

img_4188.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr3717994490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása