Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Párolt halfilé ázsiai stílusban

2023. január 20. - Oliva receptjei

img_4572.jpg

Igyekszem népszerűsíteni a halfogyasztást, ezen a blogon is több halétel receptjét megtalálhatjátok már. Most ismét egy egyszerűen elkészíthető receptet mutatok, ezúttal ázsiai ízekre hangolva.
Bármilyen halból elkészíthető, nem szükséges hozzá tengeri halfilé, én most harcsafilét használtam. Gőzsütőben készítettem, de ha nincs ilyened, akkor bármilyen más módon párolhatod: párolóbetéten, sütőben kevés vizet aláöntve és lefedve stb. Tényleg gyorsan elkészül, amíg a hal párolódik, megcsináltam a tésztát és a zöldségköretet is.

Hozzávalók 2 főre:
2 halfilé
1 gerezd fokhagyma
1 kis darab friss gyömbér
1 lime
csipetnyi chilipehely vagy friss chili ízlés szerint
só,

A körethez:
8 dkg ramen tészta (vagy más ázsiai tészta)
2 dkg szezámmag
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál víz
1 teáskanál rizsecet
1 evőkanál olaj
ízlés szerint zöldségek, én most pak choi-t vettem.

A halat besóztam és egy sütőtálba tettem. Ráreszeltem a fokhagymát, a gyömbért és a lime héját. Rászórtam a chilipelyhet és meglocsoltam a lime levével. Gőzsütőben készre pároltam (90 fok, magas páratartalom, 20 perc).

Közben a tésztát a csomagolás szerinti utasítás alapján megfőztem.
Amíg a tészta főtt, a szezámmagot kávédarálóban ledaráltam (ha előtte száraz serpenyőben picit megpirítod, még finomabb lesz), összekevertem a szójaszósszal, vízzel, olajjal és rizsecettel.
A kifőtt tésztát leszűrtem és ezzel a keverékkel összeforgattam.

További köretként pirított vagy párolt zöldségeket adhatunk mellé. Én a pak choi-t félbevágtam, egy serpenyőben kevés olajon a vágott felével lefelé fordítva megpirítottam, majd löttyintésnyi vizet aláöntve, fedő alatt 2-3 perc alatt készre pároltam.

Tálaláskor az ételt megszórhatjuk még szezámmaggal.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7218030512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása