Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Sertéskaraj zöldséges palacsintával

2022. november 09. - Oliva receptjei

p1080974.JPG

Az eredeti recept szerint egy egész darab csontos karajból kell készíteni, amit elősütés és mázzal kenés után sütőben  kell megsütni, majd készen felszeletelni, de én véletlenül szeletelt karajt vettem :)

Hozzávalók:

4 szelet sertéskaraj

máz:

6 dkg méz

4 közepes paradicsom, meghámozva, kimagozva, feldarabolva

1-1 késhegynyi fahéj, őrölt chili, szerecsendió és szegfűszeg.

Palacsinta:

20 dkg liszt

2 tojás

2 dl tej

csipet só

10 dkg aprított paraj

8-8 dkg gyufaszálra vágott cukkini, sárgarépa, zeller, póréhagyma és piros kaliforniai paprika

1 evőkanál olaj, só, bors.

Mártás:

1 nagy fej lilahagyma kockára vágva

1 dl vörösbor

kevés keményítő

 A mézet lábasban felhevítem, hozzáadom a paradicsomot és a fűszereket, és forralással besűrítem.

Közben egy serpenyőben kevés forró olajon a hússzeleteket elősütöm, majd a mázzal bekenem, és kis lángon, lefedve, egy kanálnyi fehérbort (vagy húslevest) aláöntve 20 perc alatt megpárolom.

A palacsinta hozzávalóit összekeverem, és kis, kör alakú palacsintákat sütök belőle.

A zöldségeket kevés forró olajon átpirítom, ízesítem.

A mártáshoz a hagymához hozzáadom a hússütésből visszamaradt pecsenyelevet és a bort, beforralom, és kevés, hideg vízzel elkevert keményítővel besűrítem.

Tálaláskor négy palacsintát egymásra helyezek, közé a zöldségkeverékből rakok, melléadom a húst és kevés hagymás mártást.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr6017974284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása