Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Jenő herceg tortája

2022. november 10. - Oliva receptjei

p1090840.JPG

Csokis-meggyes-mandulás ízvilágú torta.

Egy 26 cm átmérőjű tortaformához:

a tésztához:

5 tojás

15 dkg puha vaj

20 dkg cukor

12,5 dkg liszt

2 evőkanál kakaó

1 csomag sütőpor

12,5 dkg darált mandula (mogyoróval is finom)

a töltelékhez:

1 üveg meggy (700g nettó tömeg)

3 dkg étkezési keményítő

4 dl tejszín

1 csomag vaníliás cukor

kevés kakaópor és őrölt fahéj

 A vajat a cukorral habosra keverem, majd belekeverem a tojássárgákat is. A lisztet, sütőport és kakaóport összekeverem, hozzáadom a vajas keverékhez. Beleteszem az őrölt mandulát és a habbá vert tojásfehérjét is. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöm, és 200 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütőm, majd rácson kihűtöm.

A meggyből pár szemet félreteszek a díszítéshez. A többi meggyet a levével együtt felforralom és kevés hideg vízzel elkevert keményítővel besűrítem. * A tűzről levéve kicsit kihűtöm.

A tortalap közepét kivájom úgy, hogy oldalt körbe egy kb. 1 cm-es perem maradjon, és a tésztalap alja is kb. ujjnyi vastag maradjon. Ebbe a mélyedésbe beletöltöm a meggyes krémet.

A tésztamorzsa kb. kétharmadát száraz teflonserpenyőben megpirítom (kicsit ropogós legyen, de ne égjen meg!).

A tejszínt a vaníliás cukorral kemény habbá verem, belekeverem a tésztamorzsát (a pirítottat és a nem pirítottat is), és elsimítom a meggykrémen. A tetejét megszórom csipetnyi kakaóporral és fahéjjal, majd a félretett és kockára vágott meggyel díszítem.

Tálalás előtt behűtöm.

 *Most friss, magozott meggyet használtam: a meggyet serpenyőbe tettem, szórtam rá kevés cukrot, és kb. 2 evőkanál vizet adtam hozzá (nem kell sok víz, mert a friss meggy lédús), felforraltam, és a fent leírt módon a sűrítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1417975072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása