Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Tejfölös máktorta

2022. november 11. - Oliva receptjei

p1110037.JPG

Ez egy finom torta és igazán nem is nehéz elkészíteni!

A mennyiségek egy 26 cm átmérőjű tortaformához vannak megadva. A kapcsos tortaforma aljába sütőpapírt teszek.

A töltelékhez:

5 dl tej

10 dkg búzadara

17,5 dkg mák (nem darálva)

6 evőkanál cukor

10 dkg vaj

2 dl tejföl

1 evőkanál étolaj

3 csepp mandulaolaj vagy –aroma (én mandulalikőrt löttyintettem a krémbe, de el is hagyható)

A tésztához:

10 dkg vaj

1 tojás

7,5 dkg cukor

25 dkg liszt

1,5 teáskanál sütőpor

 A habhoz:

3 tojás

4 dl tejföl

4 evőkanál cukor

 Először a tölteléket készítem el: a tejet, búzadarát, mákot, cukrot és feldarabolt vajat lábosban állandóan kevergetve megfőzöm, amikor elkezd forrni, 1-2 perc után leveszem a tűzről. Belekeverem a tejfölt, az étolajat és a mandulaaromát. Félreteszem. A sütőt közben bekapcsolom 180 fokra.

A tészta hozzávalóiból összegyúrom a tésztát, (én beleszórtam mindent a késes robotgépbe – fél perc alatt készen voltam) és a tortaforma aljába simítom. Erre ráöntöm a még meleg mákos krémet és 20 percig sütöm az előmelegített sütőben.

Ezalatt elkészítem a habot: a tojások sárgáját a cukorral kikeverem, hozzáadom a tejfölt és a tojásfehérjékből vert kemény habot. Egyenletesen ráöntöm a mákkrém tetejére és további 30-40 perc alatt készre sütöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr2017976108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása