Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Tejfölös-mazsolás béles

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1150551.JPG
Hasonló a vargabéleshez, de ez túró nélkül készül és másfajta tésztával.

Hozzávalók 2-3 adaghoz:
4 dkg mazsola
2 tojás
4 dkg puha vaj
6 dkg cukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
10 dkg rövid szélesmetélt tészta (csusza)
2 dl tej
1,5 dl víz
1 kis doboz tejföl (kb. 1,5 dl)
A mazsolát megmosom és kevés rumba áztatom.
A tésztát a tej és víz keverékében puhára főzöm: közepes lángon és folyamatosan kevergetve, mert fel fogja venni a folyadékot, és nem akarom, hogy leragadjon. Ha megfőtt, szürőben lecsepegtetem (nem kell leöblíteni!).
Közben a tojás sárgáját habosra keverem a vajjal, cukorral, vaníliás cukorral és csipet sóval. Hozzákeverem a tejfölt, a tésztát és a mazsolát, majd óvatosan beleforgatom a főtt tésztát és a tojások kemény habbá vert fehérjét.
Egy kis sütőformát (én egy kb. 22 cm átmérőjű kerek formát használtam) kivajazok és zsemlemorzsával behintek. Belesimítom a keveréket és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütöm.
Lekvárral tálaltam, amit kicsit ízesítettem: mivel sűrű lekvárom volt, tettem hozzá egy kis vizet, mikróban megmelegítettem és öntöttem hozzá egy kevés rumot.
Egy kis tejfölt is tehetünk a tetejére.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr2817981362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása