Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Toszkán kenyérleves - Aquacotta

2022. november 17. - Oliva receptjei

p1150401.JPG

Az aquacotta szó szerint főtt vizet jelent; valószínűleg ez az étel is az olasz paraszti konyhákból ered: víz, száraz kenyér és egy kis paradicsom mindig akadt a főzéshez.
Egy kis fantáziával kevés hozzávalóból tartalmas leves készíthető.

Hozzávalók 2 nagy adaghoz:
2 szelet szikkadt kenyér
1 nagy fej hagyma, felaprítva
2 közepes paradicsom, kis kockákra vágva
egy darabka zellerszár felaprítva (én egy kb. 5 cm-es darabot használtam, de helyettesíthető aprított zellerzölddel is)
néhány bazsalikomlevél
2 tojás
A hagymát 2 evőkanálnyi olívaolajon, közepes lángon megdinszteltem, pépesre pároltam. (Ehhez lehet önteni rá csöppnyi vizet, én egy kortynyi fehérbort öntöttem hozzá.) Ezután hozzáadtam a paradicsomot, zellert, bazsalikomot és kb. 1 dl vizet. 20 percig főztem, majd felöntöttem fél liter húslevessel (vagy vízzel), és még 15 percig főztem.
Amikor elkészült, óvatosan beleöntöttem a feltört tojásokat, és még 2-3 percig főztem kis lángon. A tojás sárgája folyós maradjon.
A tányér aljára egy szelet kenyeret tettem és erre mertem a forró levest.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7117981350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása